Pred časom som sa zúčastnil panelovej diskusie na tému digital a ecommerce, kde mi bola položená zmienená otázka. Moja odpoveď bola v celku rýchla: „Taký, ktorý nemá paranormálne predstavy o jeho online biznise a úspechu za dva týždne.“ Dobrá SEO optimalizácia a vhodné cieľové publkum sú nevyhnutným základom dnešných dní. Na dnešný marketing sa dá pozerať dvoma cestami. Vezmite balík peňazí a vysaturujte trh, tak ako jedna čierno biela značka s oblečením. No výsledok? Sami zhodnoťte. Krátokodobý úspech, no z dlhodobého hľadiska neudržateľné.
Zväčša to nie je len o produkte. Predaje a produkty sú o príbehu ktorý hovoria a ktorý stojí za ich vznikom. Obdobne ako s fotografiami. Môžete spraviť fotku čohokoľvek, no iba správna fotografia rozpráva príbeh momentu, ktorý je dôležitý. Nie fotka, moment!
Preto často tvorím príbehy. Počúvam, zapisujem a hľadám to, čo sa v procese stratilo. Pozerám sa z iných uhlov pre odhalenie toho, čo je v skutočnosti dôležité. Ruky, schopnosti, umenie, materiály, kvalita, proces a hlavne energia a cit, ktorý dávame do našich produktov a služieb.
Preto cielime na to čo je dôležité pre zákazníkov a nie našich klientov. Zabudnite na chvíľu na predaje a čísla. Identifikujte hodnotu seba, svojich produktov a svoju cieľovoú skupinu. Jednotlivé súčasti do seba zapadnú a v tom momente prichádza úspech.